vrijdag 16 oktober 2009

Goon op het dakterras

Vandaag is het alweer vrijdag. De eerste dag dat we geen echt actieplan hebben. Tot nog toe waren onze dagen gevuld met rondwandelen door de stad en allerlei instanties bezoeken.
Het Travellers Contact Point voor werk en auto's, het immigratiedepartement omdat mijn visa toch niet helemaal in orde bleek (maar uiteindelijk toch wel), de hoofdzetel van onze hostel waar ze vanalles voor ons regelen, Paddy's market in Chinatown (een overdekte markt waar ze heel veel brol hebben maar ook zéér goedkope groenten en fruit, zodat we na enkele dagen instant food toch ook eens échte spaghetti hebben gemaakt!),...
Gisteren zijn we naar Cronulla gereisd, een mooie buitenwijk van Sydney waar we een 'live-in job' kunnen gaan doen. Zorgen voor de 93-jarige moeder van een overjaarse hippie :)
Maar wel een heel vriendelijke, met een rammelende witte Land Rover. Hij is fotograaf en kent elke hooggeplaatste meneer in Sydney. Dus zijn we gisteren na ons bezoekje aan zijn huis ook nog meegegaan naar een fototentoonstelling (vooral rampbeelden, wel heel mooi) en ik heb er de wereldberoemde Tim Page ontmoet (én 'n hand gegeven!) :)

Eergisteren (woensdag de 14e) was onze vierde samenzijnverjaardag. Omdat ook de heel sympathieke Craig, een Engelsman die we hier leerden kennen, zijn laatste avond in de hostel verbleef, hadden we twee redenen om te feesten. Wij dus om 'goon' (plaatselijk woord voor wijn) en gezellig op het dakterras van de hostel gaan zitten (jep, met uitzicht over de hele stad en op de pover verlichte Harbour Bridge, en inclusief overvliegende kaketoe's, vleerhonden en ibissen).
Het werd zo leuk maar de wijn was zo goedkoop, dat Tim er gisteren toch een beetje last van had toen we aan onze cleaning job in de hostel begonnen. (Voor wie dat nog niet weet: we kuisen nu in de jeugdherberg, 15u per week, in ruil voor gratis accomodatie. Tot we een auto gevonden hebben. Of tot we naar Cronulla verhuizen voor een paar weken).
De Duitser in onze kamer is intussen ook weg, begonnen aan zijn avontuur richting Gold Coast. Met de twee toffe Zweedse meisjes Anna en Hanna hebben we gisteren geyahtzee'd en een avondje gekletst.
Vooral al veel Europeanen ontmoet dus, hier in Australië ;)

Anyway, we gaan nu onze post ophalen in de andere hostel en nog een beetje rondwandelen in de zon. 't Is hier nu nogal winderig maar wel erg zonnig. Niet te klagen dus!

Tot later!

3 opmerkingen:

  1. HEY TOM EN TERRY. ALLES GOED IN BELGIE.MAAR WEL NAT EN KOUDER.STUUR EEN BEETJE ZON NAAR HIER VOOR MIJN PANNELEN EN HET GOEDE HUMEUR.
    IK ZAL TRACHTEN U TE VOLGEN MAAR DAN IN MIJN DROMEN.GENIET ER VAN EN PAS OP VOOR SPINNEN EN SLANGEN.VELE GROETEN VAN DE FAM ANONIEM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb juist de reactie gelezen van deze anonieme fan, en ik denk dat ik hem wel ken. Ik lees dat alles daar ok is en dat jullie er wel zin in hebben. Ik zal jullie af en toe volgen. Veel plezier en geluk ginds.
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Donkse Drieoktober 22, 2009

    joe de joes,

    aangenaam om jullie verskagen te lezen we volgen jullie op de voet en wensen jullie alvast het allerbeste op jullie ontdekkingstocht...ne zaligen....
    DDD.

    BeantwoordenVerwijderen