zondag 29 november 2009

Tine and the waves

Voor ons was het een drukke week, maar eigenlijk is er niet heel veel gebeurd. Ik had maandag, dinsdag en woensdag een job interview, maar de job van maandag was véél te ver, de job van dinsdag wou ik graag doen maar heb ik niet gekregen wegens gebrek aan sales-ervaring, en het gesprek van woensdag ging over de catalogus-uitdelen-job die ik nu officieel bekleed en waar Tim en ik tijdelijk een duobaan van gemaakt hebben tot minstens een van ons iets anders gevonden heeft. Het beste scenario zou zijn om allebei een job te vinden in deze buurt, omdat we hier zo goedkoop kunnen wonen. En in dat geval zouden we hier de zomer spenderen, zoveel mogelijk geld verzamelen in die drie maand en eind februari vertrekken voor een lange rondreis, zonder onderweg te moeten werken. Dan is ook de ergste hitte voorbij en kunnen we vaker in de auto slapen. Dus we blijven optimistisch zoeken naar werk! Tim heeft dinsdag nog een interview. We zullen zien :)

Donderdag hebben we voor het eerst de 200 catalogussen uitgedeeld. Met ons twee was dat een tweetal uur werk. Maandag terug ophalen en hopen dat de mensen gul en vrijgevig zijn nu kerst eraan komt! :)

Gisteren (vrijdag) zijn we om tien uur 's ochtends naar het strand getrokken. De golven waren superhoog en de oceaan zat vol met surfers. Dus waren Luke (surfboard) en Tim (bodyboard) het ruime sop ingetrokken en besloot ik maar een beetje te zwemmen. Maar al snel merkte ik waarom niemand anders 'gewoon' in het water zat: de stroming was héél sterk en de golven klotsten over mijn hoofd. En ik moest al mijn krachten aanwenden om terug naar de kust te kunnen zwemmen. Gelukkig was er genoeg volk rond mij voor mocht ik het niet meer aankunnen :) Tof, maar wel een beetje griezelig toen ik geen zand meer onder mijn voeten voelde en de golven ongeveer anderhalve meter boven mijn hoofd omsloegen en mij vervolgens meetrokken in een nog grotere golf! Maar hé, we moeten hier alles eens meegemaakt hebben ;)

Vandaag is het bijzonder rustig, zonder echte plannen. Morgen gaan we picknicken voor Holly's verjaardag (vriendin van Luke. Eigenlijk zijn de meeste van zijn vrienden intussen wel al goede maatjes geworden en vragen ze al naar ons als we er niét bij zijn :)).

Nog even iets over post: wie ons een brief wil sturen, kan dat doen naar
Tim Speleers of Tine Lassuyt (#3377)
153 Forbes Street
Woolloomooloo, Sydney
NSW 2011, Australia

Post wordt verzameld op dat adres en dan gratis naar ons doorgestuurd, gelijk waar in Australië we zijn. Om pakketjes te laten doorsturen moeten we betalen, maar nu zitten we dicht genoeg bij Sydney-stad, zodat we die gewoon kunnen gaan ophalen en dus niets moeten betalen (hint hint) ;)

Dat gezegd zijnde ga ik wat kleren wassen en in de wind laten wapperen en een beetje opruimen!

Tot blogs!

Tine x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten