zondag 22 november 2009

Storm aan zee

Donderdag had Tim een 'job interview'. Ons eerste! Maar helaas is het niets geworden, slechte job. Ik heb intussen ook wat voortgezocht, maar het gebrek aan ervaring voor bijvoorbeeld caféwerk doet me helaas de das om. Maar hé! We geven niet op!

Vrijdag hebben we met Nonna (de 95-jarige kranige dame waar we bij wonen) de oogdokter bezocht. Ze ziet nog steeds (bijna) geen steek maar er is nu toch een beetje hoop op beterschap :)
Het was superheet de hele dag en mijn schoenen smolten zo ongeveer aan de asfalt, dus een dik vet onweer was onvermijdelijk. We wilden graag een filmpje maken omdat het wel hevig was maar nog tamelijk ver weg, en dus klommen we op het balkon, maar toen sloeg de bliksem ineens in, zo'n huis of vier van ons vandaan. Ik kon 'm gewoon voélen! Griezelig... Maar we leven nog :) Het bleef wel de hele avond erg warm en slapen in die hitte is niet echt aangenaam. Maar overdag zijn de iets hogere temperaturen hier wel welkom! Als ik zo denk aan het novemberweer in België...

Vandaag zijn we gaan picknicken en zwemmen met de Zweedse meisjes die we in de hostel leerden kennen; Anna en Hanna. Rustig en gezellig! En vanavond zal er wel weer een of ander feestje zijn waar Luke ons mee naartoe sleurt :)

Wat ik hier wel heel vreemd vind, is dat kerstmis steeds dichter bij komt en dus zijn alle winkels overgeschakeld op lelijke-kerstmannen-modus, maar dat klopt niet met de temperaturen.. Ik heb nog nooit iets anders meegemaakt dan een koude kerst, dus een barbecue houden op kerstavond vind ik echt een vreemd idee! We houden jullie op de hoogte van onze eigen kerstplannen... :)

Tot de volgende!

Tine x

3 opmerkingen:

  1. Hallo,


    Ja, hier was het vandaag heel wat ander weertje dan bij jullie hoor :
    een hevige wind en regen met bakken uit de hemel, we zullen onze portie van de voorbije maanden hier nu precies gaan krijgen.
    Ja, oktober was nog heel mooi en november, tot hier toe ook, maar nu gaat het serieus veranderen, beloven ze.
    Ik ging vandaag de eerste keer naar de kiné, was nog te doen, zo heb ik vanaf nu elke dag mijn uitstapje hé.
    Succes nog met het jobzoeken hé, zal wel een keertje lukken,

    groeten uit Berlare

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai!! wat gebeurt er ginder allemaal met ons tine?!! KIJKEN naar een onweer en "verwonderd zijn" van een inslaande bliksem!! we schrikken ons hier soms es een hoedje hoor! doe zo verder tim!! mss leert ze nog al haar boze angsten te overwinnen aan de andere kant van onze blauwe planeet!! ;-)is een onweer ginder minder beangstigend mss? alvast een dikke kuz aan tine van mij, speciaal voor getoonde moed en volharding! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Tim en Tine,

    heb ineens twee maand bijgepolst en ontdekt dat
    jij reeds verlaafd bent aan entwa, Tim aan de drank geraakt is en achter bikinimodellen aanhost en ik heb Kurt Cobain opgemerkt op een van jullie fotos, met de lippen aan een bierblik. Bizar!

    Grapje, leuke verhalen doe zo verder !

    effe wat niewus van het thuisfront, vandaag is een belg uit 'coma' ontwaakt echter die arme stakker was al 23 jaar wakker maar was gevangen in zijn eigen lichaam, en kon dit niet aan de buitenwereld zeggen...wederom bizar!

    amuseer jullie en blijf vooral verder schrijven

    groetjes,
    Steven

    BeantwoordenVerwijderen