dinsdag 7 september 2010

De laatste dag in Australië

Elf maanden later...

Vandaag is onze laatste dag in Australië, morgen nemen we het vliegtuig naar Taiwan. Ik had het niet zo gedacht, maar het is echt snel voorbij gegaan. En tegelijk ook niet. We hebben hier zoveel meegemaakt, ontmoet en bewonderd, en ik herinner me nog bijna elke dag.

Onze auto is bijna verkocht. Een Belgisch koppel arriveert donderdag, als wij net weg zijn. Luke gaat hen de auto tonen en als alles is zoals we hebben gezegd, betalen ze ons. In totaal hebben we flink verloren op de auto, maar het belangrijkste is dat er tenminste een koper is en dat wij er zelf een fantastische tijd in hebben gehad! (En veel moeite om afscheid te nemen van onze V6...)

Het volgende avontuur is dus Taiwan. We hebben ons hotel voor de eerste twee nachten al geboekt, het Flowers Hotel (hihi). Ik ben er nog niet in geslaagd ook maar iéts wijzer te worden van de Chinese taal, dus dat wordt daar nog gezellig :)
Ik vermoed dat ik zal leven op 'plain rice, please' en wat fruit dat ik herken. Om hond, slang en ingewanden te vermijden!
Het zal daar alvast (te?) warm zijn, da's al iets. We hopen een tour rond het eiland te vinden, in zo'n vijftal dagen. Dan nog een nacht in Taipei en vrijdag de 17e het vliegtuig op naar huis!

Intussen is mijn selectie (van onze foto's) ook afgeraakt. Zodra we thuis zijn, ga ik ze laten printen en in albums hangen. En dan is iedereen welkom om te komen kijken :)

Mijn plan is om over Taiwan zeker nog iets te schrijven op de blog. Tijdens de reis (als er internet te vinden is) of erna, dat weet ik nog niet.

En nu maar hopen dat we een goede piloot en een stevig vliegtuig hebben...

Gegroet en tot over anderhalve week!

Tine

3 opmerkingen:

  1. voor Tine "plain Lice please"! in Taipei ;-)

    we zien jullie zaterdag acht dagen !
    Fijne en veilige reis!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier in Taiwan en tot dra!

    XXX
    Sven (en ook wel een beetje Lieze)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben jullie van op afstand mee gevolgd op julie prachtig avontuur .Van harte terug welkom op den Briel .
    We hebben je al zien voorbij rijden met de auto. Blij jullie terug te zien .
    Marianne & Luc

    BeantwoordenVerwijderen